Praktijkcoach
Omschrijving:
Een veelvoorkomend probleem in de branche is dat nieuwe medewerkers binnen een korte tijd het bedrijf weer verlaten. Samen met bedrijven uit de isolatiesector zijn we op zoek gegaan naar de oorzaak en een oplossing voor dit probleem. Met als doel een duurzaam dienstverband bij de werkgever. Door nieuwe medewerkers na hun start goed te begeleiden, kun je ze langer behouden in je bedrijf én de branche. Hier kan de praktijkcoach bij helpen!
Doelgroep:
- Nieuwe medewerkers en hun werkgever/leidinggevende in de isolatiebranche
- Cursisten van basistrainingen via Tobi en/of aanverwante partners van OOI
Inhoud:
De praktijkcoach dient als vraagbaak en werkt samen met de nieuwe medewerker en zijn of haar begeleider. Tijdens de eerste periode na de start van de nieuwe medewerker, houdt de praktijkcoach contact over het inwerken en signaleert of er voldoende voortgang wordt geboekt. Daarnaast bekijkt de coach samen met de medewerker of er bepaalde zaken zijn die een goede start en vervolg in het bedrijf in de weg staan. De praktijkcoach fungeert als neutrale partij en hij zorgt ervoor dat het traject wordt afgestemd op behoefte van bedrijf en nieuwe medewerker.
Wel:
- Signalering van problemen en het samen bedenken van een oplossing
- Monitoren hoe de inwerkperiode verloopt
Niet:
- Inhoudelijke begeleiding van de nieuwe medewerker. Daar zijn het bedrijf en de praktijkbegeleider/leidinggevende verantwoordelijk voor
Resultaat:
Een werknemer die zich gehoord, gezien en gewaardeerd voelt en ervaart dat er ruimte is om te groeien, wat uiteindelijk bijdraagt aan een duurzame arbeidsrelatie bij de werkgever en/of in de branche.
Kosten:
Het traject met de praktijkcoach is kosteloos. Neem voor meer informatie en de voorwaarden contact op met OOI.